Pasii necesari pentru utilizarea serviciului de depunere a declaratiilor online – depunere formular 150

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Pentru utilizarea serviciului  de depunere a declaraţiilor on-line existent pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala,  in calitate de reprezentanţi legali sau imputerniciţi, desemnaţi de catre contribuabili pentru semnarea si depunerea  declaraţiilor 100, 101, 104, 112, 120, 130, 200,205,300, 301, 390 ,394,710 respectiv situatiile financiare, se vor efectua urmatoarele operaţiuni:

  1. obţineţinerea unui certificat de semnatura electronica de la o firma autorizata
  2. descarcarea documentului de confirmare, completarea si trimiterea acestuia spre avizare furnizorului certificatului califica
  3. inregistrarea persoanei care deţine certificat digital calificat, ca utilizator al serviciului de depunere a declaraţiilor on-line, prin transmiterea, in format electronic, a documentului de confirmare a certificatului calificat, existent pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritaţii de certificare, in conformitate cu instrucţiunile de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii on-line”

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare_2016_290116.pdf

  1. depunerea formularului 150 ”Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, existent pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala, in conformitate cu instrucţiunile de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii on-line”. Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul “Depunere declaratii on-line”. Listarea se face dupa generarea automata a acestuia.

Cererea va fi insotita de

  1. documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie
  2. documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, sau documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune in situaţia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
  3. documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Acţionarilor sau Statutul societaţii comerciale); sau, in situaţia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezinta documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil.

https://www.anaf.ro/inregcalificat/

Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere. De regula, serviciul Depunere declaraţii on-line poate fi utilizat  dupa 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentaţiei la organul fiscal, chiar daca nu s-a primit confirmarea prin e-mail, neprimirea acesteia de catre contribuabil nu reprezinta un obstacol procedural, tehnic sau de alta natura, pentru depunerea declaraţiilor. Recipisa primita in urma depunerii este o confirmare a posibilitații tehnice de utilizare a serviciului “Depunere declaraţii”.

Depunerea declaratiilor se poate face accesand link-ul urmator: https://decl.anaf.mfinante.gov.ro/my.policy

Articole similare